Nawigacja

Aktualności

Finał regionalny V Turnieju Debat Historycznych IPN – Katowice, 30 września 2020

30 września 2020 roku w sali konferencyjnej Przystanku Historia – Centrum Edukacyjnym IPN im. H. Sławika przy ul. św. Jana 10 (III piętro) w Katowicach odbył się regionalny finał V Turnieju Debat Historycznych organizowany przez Oddziałowe Biuro Edukacji Narodowej IPN w Katowicach.

W tegorocznej edycji w  finale spotkały się 4 drużyny ze szkół:

  • I Liceum Ogólnokształcące im. W. Łukasińskiego w Dąbrowie Górniczej
  • Technikum TEB Edukacja w Tychach
  • II Liceum Ogólnokształcące im. Emilii Plater w Sosnowcu
  • IV Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi im. S. Staszica w Sosnowcu

W debatach półfinałowych uczestnicy dyskutowali nad tezą czy popularyzacja historii Polski poprzez kulturę masową szkodzi prawdzie historycznej.

W debacie finałowej zmierzyły się drużyny z I Liceum Ogólnokształcące im. W. Łukasińskiego w Dąbrowie Górniczej i IV Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi im. S. Staszica w Sosnowcu, które debatowały nad tezą czy konstytucja kwietniowa była adekwatna do potrzeb II RP.

Ostateczne wyniki finału regionalnego przedstawiają się następująco:

  • I miejsceIV Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi im. S. Staszica w Sosnowcu
  • II miejsce I Liceum Ogólnokształcące im. W. Łukasińskiego w Dąbrowie Górniczej
  • III miejsce II Liceum Ogólnokształcące im. Emilii Plater w Sosnowcu
  • IV miejsce Technikum TEB Edukacja w Tychach

Zwycięska drużyna będzie reprezentować nasz region w finale ogólnopolskim V Turnieju Debat Historycznych, który odbędzie w Warszawie na się początku grudnia 2020 roku.

 

 

W tegorocznej edycji Turnieju Debat Historycznych na etapie regionalnym wzięło udział ponad 30 uczniów z siedmiu szkół ponadpodstawowych

Turniej Debat Historycznych to największy w Polsce projekt edukacyjny oparty na zasadach debaty oksfordzkiej.  Celem projektu jest popularyzacja najnowszej historii Polski z wykorzystaniem debaty oksfordzkiej, która jest formą uporządkowanej dyskusji nad podaną tezą. Uczestnicy rozwijają i pogłębiają kompetencje nie tylko z zakresu wiedzy historycznej,  ale także z wystąpień publicznych i różnego rodzaju technik autoprezentacji. Projekt realizowany we współpracy z Krakowskim Stowarzyszeniem Mówców.

do góry